Dezlegarea

candles

Citisem odată că oamenii sunt într-o continuă schimbare, iar la o anumită etapă totul se reînnoiește: multe concluzii și principii construite de-a lungul anilor pur și simplu dispar, se evaporă, se ascund printre circumvoluțiunile cerebrale. Acest proces poate fi ușor asociat cu principiul de funcționare a unui filtru de apă.  Apa, împreună cu particulele necesare de cunoștințe pentru evoluția propriului eu se strecoară picătură cu picătură în vasul de acumulare a lichidului, pe când impuritățile, obiceiurile și  informațiile care s-au consumat, rămân sclavii elementului filtrant. Pare a fi un proces hidrodinamic simplu la prima vedere sau lectură.

Cred că acest proces ireversibil m-a infectat și pe mine, acum o lună, sub forma unei depresii primăvăratice care ar fi trebuit să dispară repede și fără mari urmări. Aveam parte de dimineți când mă bucuram de gustul amărui a cafelei fără zahăr, după-amiezi înconjurat de prieteni și multe seri petrecute în încercări de a adormi cu scopul de a uita ultimele 24 de ore.  Chiar dacă fizic eram cel mai calm om de pe lume, în interiorul meu aveau loc explozii după explozii, războaie, violuri și un cer colorat în negru cu picături roșii în loc de stele. Știam că mai devreme sau mai târziu acest zbucium se va transforma într-un simplu ecou periferic. Nu eram îngrijorat. Mi s-a mai întâmplat.

Ploua neîncetat. Afară era trist și posomorât de câteva zile. Timpul de afară se potrivea perfect cu cel din interior. Până în acea dimineață. M-am trezit cu două minute înainte să sune alarma, ca de obicei. Am deschis fereastra, am inspirat adânc aerul proaspăt și mi-am dat seama că nu mai am gânduri negative. Au dispărut fără urme. Aveam, și încă mai persistă, o senzație ciudată de parcă cineva mi-a actualizat sistema…fără acordul meu. În decursul a câteva zile am observat că oamenii care odată mă deranjau acum sunt priviți de mine cu alți ochi, am început să analizez mai profund unele gânduri și evenimente, iar problemele din viața cotidiană nu au o importanță atât de colosală precum credeam. Metamorfoză completă.

Un bonus din partea inițiatorilor acestui proces este reprezentat de noua categorie de gânduri care, sincer vorbind, mă tentează. Energii. Am început să simt energiile oamenilor, tablourilor, muzicii …sau poate este o iluzie sublim edificată de imaginația mea. Numaidecât mă voi arunca în bezna acestui capitol necunoscut. Numaidecât.

Cert este faptul că mă simt iarăși viu, deschis pentru noi descoperiri, i-am iertat pe toți oamenii prezenți în viața mea dar, ceea ce este și mai important, m-am iertat pe mine. Mi-am iertat păcatele. Aveam nevoie de această dezlegare, o ceream de la Dumnezeu, familie, prieteni, dar până la urmă am înțeles că contează propria iertare. Este cea mai dureroasă și cea mai greu de obținut.

 

One thought on “Dezlegarea

  1. descoperiri de sine,maturizare prin întrebări,nu se mai cere acomplica: e bine, e perfect și are sens. Fiecare zi, fiecare privire

Leave a Reply

