BAC 2013

Image

Afară-i cald și e bine, păsările cântă, soarele strălucește în colțul infinitului, șoaptele frunzelor verzi sunt emise de vântul blând, iar tinerii grăbiți intră în liceu. E timpul de a păși înainte, spre un nou și necunoscut viitor, spre identificarea propriei personalități, spre meleagurile noilor cunoștințe. Dar mai intîi de toate, trebuie de susținut importantul  examen care are rolul de sperietoare începînd cu clasele din școala primară.

Sunt un absolvent și eu, am de susținut BAC-ul în vara anului 2013 (mda, mi-a mers cu ultimele 2 cifre) și vreau să-mi expun parerea vis-a-vis de înfiorătoarea testare. 12 ani de muncă, 12 ani de monopolizare non-stop a cunoștințelor, 12 ani plini de litere, cifre, logaritmi, radicali…și totul pentru el – Mister Bac.

Părinții sunt alarmați, elevii îngroziți, profesorii nu știu cu ce să înceapă pregătirea …și tot acest valvârtej se reptă din an în an. Acuzări de mită, corupție, introducerea noilor metode  de depistare a celularelor, montarea camerelor de luat vederi, scanarea lucrărilor, observatorii și evaluatorii speriați și amenințați  – Cirque du Soleil moldovenesc. Chiar nu înțeleg pentru ce trebuie de stresat atâta lume… E un simplu examen, nu trebuie de-i dat o importanță colosală pentru că de fapt nu e așa.

Eu nu pot înțelege la ce bun sunt introduse toate camerele, detectoarele de metale, paznicii… Am impresia că sunt un infractor supravegheat din toate părțile. Dar ce am făcut eu greșit?

Aha, la BAC se copie, bine, înseamnă că acest proces e influențat de ceva, nu? Deci, după părerea mea, problema își are începutul în incinta mult-simatului minister al învățămîntului. OAAAAMEEEENI, schimbați curricula, niveul de dificultate la BAC, sau în genere, mai bine introduceți examene de admitere la universități. Eu nu consider că trebuie de acordat examenelor de absolvire o asemenea importanță. Nu demult s-a desfășurat preBAC-ul și știți, mai mult de 40% din tineri n-au susținut testarea la matematică. Chiar credeți că 40% din tineri nu știu nici măcar de nota 5 această materie? Chiar suntem așa de „debili și proști”? Nu cred.

Chiar dacă afară nu e cald, păsările nu cântă, soarele nu strălucește în colțul infinitului, vântul blând leagănă mugurii pe ramurile copacilor, eu mă pregătesc din greu de marea bătălie. Cine știe ce ne așteaptă? Aș butea asocia BAC-ul desfășurat în Republica Moldova cu faimosul joc de noroc – Ruleta rusească – sau ești sus sau ești la pământ. Concluziile vă aparțin !

Image

7 thoughts on “BAC 2013

  1. Desigur,e o nedreptate si un neadevar in raport cu voi.Nu meritati asa atitudine.Sunt birocrati,nu sunt pedagoji,pedagogii iudesc copiii. Succes si cutezanta. Nu va lasati. Nu e ultima incercare.Curaj.La calm.

Leave a Reply

