Diary of a poet: (not) Alone in the city (part VIII)

Image

M-am trezit. Pentru prima dată în ultima perioadă am zîmbit uitîndu-mă afară.  Vîntul a lipit o frunză ruginită de fereastra mea. Imediat am pus-o în manualul vechi de istorie unde adăpostesc toți orfanii naturii.  Cît de interesantă este viața… Copacul, aidoma unui părinte te crește, îți transformă verdele inocent într-un galben filosofic, iar apoi, femeia personificată de vînt, te fură de la bătrîn, te poartă pe aripile libertății și te aruncă pe pămînt, în brațele realității, unde ești călcat de fiecare persoană iar apoi ești măturat și ars. “La ce bun te-ai dezis de înălțime, dragă?” – mă adresez frunzei , în timp ce închid cartea și o pun pe raft. Îmi iau geaca de piele și deja sunt teleportat pe una din străzile orașului.

Simfonia vieții urbane reprodusă de claxonarea aspră a cailor mecanici, oamenii grăbiți care te înconjoară din toate părțile, clădirile înalte ce te apără de freamătul liberății, te conving că ești o parte a unui mecanism gigantic, astfel nu simți singurătatea. M-am așezat pe o bancă metalică de lîngă havuz încercînd să-mi leg eșarfa într-un mod mai deosebit.

Tentat de complexitatea procesului nici n-am obsevat cum lîngă mine s-a așezat o doamnă cu păr ondulat, privire pătrunzătoare și o față divină, deosebită, celestră.  Citea o carte. Peste cîteva clipe am observat cum o lacrimă i-a înmuiat fața formînd o cărare umedă modelată din chin, suferință și spini.

–          Doamnă, totu-i  în ordine? – am întrebat încercînd să par amabil.

Am aflat că s-a certat definitiv cu deja fostul ei iubit. În această clipă am înțeles cît de singur poți fi chiar dacă ești înconjurat la fiecare pas de zeci de oameni. Încercăm să fim tari și rezistenți, dar totuși vine momentul cînd zidul ce ne apăra se prăbușește răsunător lăsînd doar cioburi de durere…

–          Pot să vă servesc cu o ceașcă de cafea?

–          Chiar par atât de distrusă? – îmi replică doamna zîmbind.

6 thoughts on “Diary of a poet: (not) Alone in the city (part VIII)

  1. tu ca intotdeauna.. la nivel (pacat ca cate o data trebuie sa ma anunti personal de noile tale articolo^^ sry)

Leave a Reply

