Rainy day & bright mood

Image

M-am trezit dimineaţa. Ploua. Un tunet răsunător m-a impus să mă adîncesc mai mult în perna mea moale şi caldă…şi plăcută şi şi şi… Cînd m-am trezit definitiv am privit odaia mohorîtă şi am inspirat aerul proaspăt după ce mi-am făcut o ceaşcă mare de cafea măcinată pe care am sorbit-o lent ascultînd ştirile ce puţin m-au deprimat. Următoarea jumătate a zilei am pierdut-o pe balconul cu ferestrele larg deschise citind o carte scrisă de celebrul Fenimore Cooper învelindu-mă cu o pătură de lînă.

Era aproximativ şase seara cînd mi-a venit ideea să colind străzile în căutarea unui magazin de unde mi-aş putea procura o sticlă de vin roşu sec pentru a-mi putea tămădui sufletul deshidratat de interes faţă de…tot.

Mă întorceam spre casă şi am tras o privire spre parcul pe care nu l-am vizitat, se pare că, o veşnicie. Singuratic, cu sticla de vin care s-a oferit a fi companionul meu, am coborît scările spre paradisul verde. Primul lucru pe care l-am observat : nici un suflet viu. Eram singur pe aleile pustii şi umede. Am mai făcut cîţiva paşi şi m-am pomenit în faţa lacului cristalin care oglindea bolta cerească şi în aceeaşi clipă mi-am ridicat capul. Cerul care ieri era de un albastru pur s-a lăsat pradă norilor voluptuoşi, de culoare închisă la care n-am atras atenţia toată ziua. Peste o minută au început să cadă micile picături de sus despicîndu-se in zeci de cercuri desenînd valuri minuscule pe paleta nealterată a lacului. Am făcut cîţiva paşi spre trestia care creşte la mal şi privirea mi-a fost captată de stropii de apă. Sclipeau haotic pe frunzele lungueţe şi păreau a fi aidoma unor mici cristale: luminau ceva sfînt, spiritual, neatins. Le-am admirat de sus, de jos, din dreapta, din stînga  şi din ce parte nu le-ai privi, aceste mici capodopere ale năturii rămîn perfecte. Ud pînă la piele şi fericit că am deschis pentru mine acest peisaj liric, am văzut copacii, frunzele cărora au început să-şi schimbe culoarea, care au îngrădit acest loc de la zgomotele oraşului, făcîndu-l unul deosebit. Am mai lăsat stropii de ploaie să-mi sfinţească faţa, după ce închinîndu-mă, m-am evaporat lăsînd această operă de artă neatinsă.

4 thoughts on “Rainy day & bright mood

Leave a Reply

